جلد 1، شماره 100 و 101 - ( 2-1389 )                   شماره 100 و 101 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available68. J Except Educ 2010; 1 (100 and 101)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1551-fa.html
حسن پور هشتایجانی عبادالله، علی نژاد مکاری نرگس. راهبردهای آموزشی حل مسئله برای دانش آموزان دارای حساب پریشی (28تا 34-3- 100تا101-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 1 (100 و 101)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1551-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2845 مشاهده)
یافته‌های پژوهشی در کشورهای مختلف حاکی از آن‌ است که 3 تا 5 در صد از جمعیت دانش‌آموزی دارای مشکلات‌ و کم‌توانی‌هایی در یادگیری ریاضیات هستند.علاوه بر مشکلاتی همچون نارساخوانی یا اختلال کمبود توجه همراه با بیش‌فعالی که ممکن است به صورت همزمان در این گروه‌ مشاهده شود مهمترین مشکلات آنها در حیطه‌ی ریاضیات‌ عبارتند از:تشخیص شکل،اندازه،مفهوم مجموعه و عدد، تناظر یک با یک،پیوستگی شنیداری-دیداری،اندازه‌گیری، مفهوم و ارزش پول،مفهوم و بیان زمان و حل مسأله.نظر به‌ اهمیت حل مسئله و جایگاه آن در آموزش ریاضیات در مقاله‌ی‌ حاضر به برخی از راهبرهای آموزشی حل مسئله که می‌تواند مورد استفاده‌ی معلمان و مربیان این گروه از دانش‌آموزان‌ قرار گیرد پرداخته شده است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.