1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3219 مشاهده)
یافتههای پژوهشی در کشورهای مختلف حاکی از آن است که 3 تا 5 در صد از جمعیت دانشآموزی دارای مشکلات و کمتوانیهایی در یادگیری ریاضیات هستند.علاوه بر مشکلاتی همچون نارساخوانی یا اختلال کمبود توجه همراه با بیشفعالی که ممکن است به صورت همزمان در این گروه مشاهده شود مهمترین مشکلات آنها در حیطهی ریاضیات عبارتند از:تشخیص شکل،اندازه،مفهوم مجموعه و عدد، تناظر یک با یک،پیوستگی شنیداری-دیداری،اندازهگیری، مفهوم و ارزش پول،مفهوم و بیان زمان و حل مسأله.نظر به اهمیت حل مسئله و جایگاه آن در آموزش ریاضیات در مقالهی حاضر به برخی از راهبرهای آموزشی حل مسئله که میتواند مورد استفادهی معلمان و مربیان این گروه از دانشآموزان قرار گیرد پرداخته شده است.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/10/22 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1398/10/28 | انتشار الکترونیک: 1398/10/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول