جلد 4، شماره 153 - ( 8-1397 )                   شماره 153 صفحات 72-65 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Najafi Fard T, Gholami M, Mohammadi Malek Abadi A. Obsessive Compulsive Disorder in Adolescents. J Except Educ. 2018; 4 (153) :65-72
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1414-fa.html
نجفی‌فرد طاهره، غلامی مرضیه، محمدی ملک‌آبادی اطهر. اختلال وسواس فکری- عملی در نوجوانان. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 4 (153) :72-65

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1414-fa.html


1- دانشگاه علامه طباطبائی ، nashriyeh2005@yahoo.com
2- دانشگاه علامه طباطبائی
3- دانشگاه تهران
چکیده:   (1913 مشاهده)
زمینه: اختلال وسواس فکری- عملی یکی از اختلال‌های شایع روان‌شناختی است که در نوجوانان شیوع نسبتا بالایی دارد. این اختلال هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی بسیاری را برای افراد مبتلا و جامعه ایجاد می‌کند و بر کارکردهای اجتماعی، تحصیلی و شغلی این نوجوانان تاثیر می‌گذارد.
روش: مقاله‌های اختلال وسواس فکری-عملی در نوجوانان در پایگاه‌های اطلاعاتی اسکوپوس از سال 2000 تا 2018، اریک از سال 2005 تا 2018، پابمد و موتور جستجوی گوگل از سال 1995 تا 2018 با استفاده از واژه‌های کلیدی وسواس، وسواس فکری، وسواس عملی و واژه‌های مرتبط، جستجو و منابع لازم برای پژوهش جمع‌آوری شد.
نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که اختلال وسواس فکری- عملی به علت عوامل ژنتیکی و غیرژنتیکی بر عملکرد تحصیلی و اجتماعی این نوجوانان تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین تشخیص و مداخله بهنگام می‌تواند عملکرد اجتماعی، هیجانی و تحصیلی این دانش‌آموزان را افزایش دهد.
متن کامل [PDF 165 kb]   (771 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/1/25 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/1/25 | انتشار: 1398/1/25 | انتشار الکترونیک: 1398/1/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.