جلد 4، شماره 153 - ( 8-1397 )                   شماره 153 صفحات 39-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pirzadi H. The separation Anxiety Disorder: Characteristics, Etiology and Treatment Methods. J Except Educ 2018; 4 (153) :33-39
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1411-fa.html
پیرزادی حجت. اختلال اضطراب جدایی: ویژگی‌ها، سبب‌شناسی و راهکارهای درمانی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1397; 4 (153) :33-39

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1411-fa.html


دانشگاه عالمه طباطبایی ، nashriyeh2005@yahoo.com
چکیده:   (5895 مشاهده)
زمینه: هدف پژوهش حاضر این بود تا با روش مرور سیستماتیکِ منابع علمی، جدیدترین ویژگی‌ها، سبب‌شناسی و راهکارهای درمانی اختلال اضطراب جدایی در کودکان را شناسایی و معرفی کند.
نتیجه گیری: نتایج بررسی نشان داد که پس از گذشت چندین دهه از شناسایی و معرفی اختلال اضطراب جدایی، همچنان این اختلال به عنوان یکی از اختلال‌های اضطرابی شایع در آسیب‌شناسی روانی کودکان مطرح است. نتایج همچنین بیانگر این بود که بروز حالت ترس و نگرانی مفرط در موقعیت‌های جدایی کودک از والد یا خانه به‌عنوان مهمترین ویژگی این اختلال شناخته می‌شود و ترکیبی از عوامل ژنتیکی، محیطی و خانوادگی در کنار یادگیری اضطراب و دخالت عوامل شناختی در سبب‌شناسی آن تاثیر گذارند. افزون بر این، نتایج نشان داد که اثربخش‌ترین درمان‌های شناخته‌شده برای این اختلال شامل درمان شناختی رفتاری، درمان‌های خانوادگی، بازی‌درمانی و درمان دارویی است. در این راستا آموزش والدین و مربیان و معلمان در فرایند درمان اهمیت بسیاری دارد.
 
متن کامل [PDF 169 kb]   (3940 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/1/25 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/1/25 | انتشار: 1398/1/25 | انتشار الکترونیک: 1398/1/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.