دانشگاه فردوسی مشهد ، ma_fazaeli@yahoo.com
چکیده: (3328 مشاهده)
این مطالعه از طرح خط پایه غیرهمزمان برای ارزیابی استفاده از قواعد، نقش بازی کردن، و بازخورد دادن برای آموزش به سه کودک با اختلال طیف اتیسم به منظور آموزش دروغهای مناسبهای اجتماعی به آنها استفاده کرد. آموزش دروغهای مناسب اجتماعی در دو موقعیت بود: وقتی که (الف) هدیه غیردلخواه به فرد داده میشد؛ (ب) ظاهر فرد به شیوهای غیرمطلوب و ناخوشایند تغییر میکرد. یافتهها نشان داد که مداخله در آموزش استفاده از دروغهای مناسب اجتماعی مؤثر بود و تعمیم به افراد و هدیهها یا تغییر در ظاهر که به شرکتکنندگان آموزش داده نشده بودند، مشاهده شد.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
توان بخشي دریافت: 1397/1/29 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/4/31 | انتشار: 1398/7/1 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول