جلد 4، شماره 45 - ( 6-1384 )                   شماره 45 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2231 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر، مقایسه مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان نابینا با همتایان بینای آنها در شهر شیراز بود. مهارت های اجتماعی، شامل مهارت‌های اجتماعی مناسب، رفتارهای غیراجتماعی، پرخاشگری و رفتارهای تکانشی، برتری طلبی و اطمینان زیاد به خود داشتن و رابطه با همسالان بود که به‌وسیله مقیاس مهارت‌های اجتماعی ماتسون (1983)، مورد سنجش قرار گرفت. نمونه مورد مطالعه مشتمل بر 24 دانش‌آموزان نابینا و 40 دانش‌آموز بینا بود که از مقطع راهنمایی و از مدارس ویژه دانش‌آموزان نابینا و مدارس دانش‌آموزان عادی شهر شیراز انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل یافته‌ها نشان داد که در عامل پرخاشگری و رفتارهای تکانشی و نیز در نمره کل مقیاس، تفاوت‌های معنی‌داری بین گروه نابینا و بینا وجود دارد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (6 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.