پیام خود را بنویسید


جلد 1، شماره 76 و 77 - ( 2-1387 )                   شماره 76 و 77 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available225. Exceptional Education. 2008; 1 (76 and 77)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1712-fa.html
موللی گیتا. سلامت روان در مادران کودکان ناشنوا (27تا 30-4-76 تا 77 - 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 1 (76 و 77)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1712-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (132 مشاهده)
بر اساس مطالعات پیشین در این زمینه ، مادران ناشنوایی که دارای کودک ناشنوا هستند بیش از والدین شنوا به فرزندانشان نگاه می کنند، ‌چهره ی آنها دارای احساس بیشتری است و زبان بدنی بهتری دارند. در نتیجه رشد هیجانی این کودکان دچار مشکلاتی می شود، حالآنکه والدین ناشنوایی که با فرزندان ناشنوای خود با زبان اشاره ارتباط برقرار می کنند با چنین مشکلاتی روبرو نمی شوند . این خانواده ها در صورت ارتباط با بزرگسالان ناشنوا و خانواده های دارای فرزند ناشنوا،‌ ارتباط بهتری با فرزند خود دارند و در مقابل فرزندانشان حساس تر و پذیراتر خواهند بود. زمانی که والدین از نظر روانشناختی، ‌اجتماعی یا اقتصادی تحت فشار باشند، در مراقبت و ابراز محبت به کودک ناتوان و تحریک پذیر خود دچار مشکل می شوند و این امر به نوبهی خود باعث ایجاد یک دلبستگی نا امن می شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۱/۲

ارسال پیام به نویسنده مسئول