پیام خود را بنویسید


جلد 1، شماره 88 و 89 - ( 2-1388 )                   شماره 88 و 89 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available144. Exceptional Education. 2009; 1 (88 and 89)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1629-fa.html
خوش قدم عفت، یعقوبیان موخر راضیه. راهکارهای آموزشی - ارتباطی برای دانش آموزان دارای آسیب شنوایی (22تا 27-3- 88 تا 89-1388). تعلیم و تربیت استثنایی. 1388; 1 (88 و 89)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1629-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (94 مشاهده)
افراد دارای آسیب شنوایی،به ویژه کودکان نمی‌توانند ارتباط مناسبی با اعضای خانواده و همسالان خود برقرار نمایند،مگر آنکه اعضای خانواده آموزگاران،دوستان‌ و آشنایان چگونگی برقراری ارتباط را به آنها بیاموزند و شرایط محیطی مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کنند.این‌ افراد ممکن است گاهی بدخلق شوند و ارتباطشان با اعضای خانواده و دوستانشان کم‌رنگ و یا قطع شود و احساس تنهایی کنند،در نتیجه زمینه سوءتفاهم بین آن‌ ها و دیگران ایجاد می‌شود،بنابراین لازم است افراد شنوا چگونگی ارتباط با فرد دارای آسیب شنوایی را بیاموزند،به طوری که زبان اطرافیان توسط فرد دارای‌ آسیب شنوایی و متقابلا زبان او توسط اطرافیان درک‌ شود.علاوه‌بر آن لازم است که شرایط شنیداری مناسبی‌ د رمحیطهای آموزشی-ارتباطی برای کودک دارای‌ آسیب شنوایی فراهم شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۰/۲۹

ارسال پیام به نویسنده مسئول