زمینه: دانش آموزان با ناتوانی یادگیری ویژه دارای آسیبهایی در یک یا چند حوزه از فرآیندهای درکی شدهاند که موجب بروز اختلالهایی در فهمیدن یا بهکارگیری زبان، صحبتکردن یا نوشتن آنها میشود. این ناتوانی در مهارت های تحصیلی از قبیل خواندن، گوشکردن، فکرکردن، صحبتکردن، نوشتن، هجیکردن و محاسبات ریاضی اثر گذاشته و موفقیت آنها را در این حوزه ها کاهش میدهد. به همراه معلم، کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی میتواند هر یک در جنبهای ویژه به دانش آموز کمک کنند.
نتیجهگیری:در این مقاله مروری به تشریح نقش کاردرمانی در کنار معلم برای این گروه از کودکان میپردازیم. نگاهی کوتاه و اجمالی به ارزیابیها و مداخلههای معمول کاردرمانگران خواهیم داشت و چند پرسش متداول را پاسخ می دهیم.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |