1- دانشگاه اصفهان ، aghamarani@yahoo.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده: (3465 مشاهده)
زمینه: تاکنون روش های قطعی برای درمان اختلال طیف اوتیسم گزارش نشده است اما روش های بسیاری برای کمک به این افراد و بهبود مهارت ها و افزایش سازگاری آنها با محیط و آموزش چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران بطور اجتماعی وجود دارد. یکی از جدیدترین روش های آموزشی استامپ است که با تاکید برفرایند های شناختی –رفتاری سعی در آموزش و شناخت احساسات و هیجان های مثبت و منفی
و همچنین کاهش رفتار های ناسازگارانه از قبیل پرخاشگری و خود آزاری دارد.
نتیجه گیری: در زمینه آموزش ارتباط اجتماعی و ایجاد علاقه برای حضور و مشارکت فعال و موثردرگروه همسالان و اجتماع و کاهش اضطراب اجتماعی همچنین شناخت احساسات و عواطف خود و دیگران برای پاسخ دهی و تعاملات طبیعی کودکان دارای اختلال اوتیسم با عملکرد بالا کاربرد دارد.
دراین مقاله مولفه ها ی روش آموزش شناختی-رفتاری استامپ ارائه می شود.
درقالب؛ 1 - آموزش موثر 2 -بازسازی شناختی 3-جعبه ابزار هیجانی
نوع مطالعه:
مطالعۀ تکآزمودنی |
موضوع مقاله:
اتيسم دریافت: 1396/7/23 | ویرایش نهایی: 1398/7/30 | پذیرش: 1398/4/31 | انتشار: 1398/7/1 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول