Journal archive for Google Scholar Robot!

Exceptional Education Journal

نشریه تعلیم و تربیت استثنایی (دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم)



Volume 3, Number 152 (2018-9)


A Review on Speech and Language Damages in Children with Cerebral Palsy
مروری بر آسیب های گفتاری و زبانی در کودکان مبتلا به فلج مغزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Children with Specific Learning Disabilities: Identification, Assessment and Guidelines for Teachers and Parents
کودکان با اختلال یادگیری ویژه: شناسایی، ارزیابی و رهنمودهایی برای معلمان و والدین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Causes of Spelling Weaknesses in Students with Visual Impairment and Teaching Strategies for Spelling Improvement
علل و عوامل ضعف املای دانش‌آموزان با آسیب بینایی و راهکارهای آموزشی برای بهبود املا‌نویسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Components of Linguistics in Learning Disabilities Focusing on Reading Disorder
مؤلفه‌های زبان‌شناختی در ناتوانی‌های یادگیری با تمرکز بر اختلال خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

From Isolation to Empowerment
از محرومیت تا توانمندی ناشنوایان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Bilingual Education and Necessity to Differentiate Two Educational Challenges for Deaf Students
نظام آموزش دوزبانه و لزوم تفکیک دو نیاز آموزشی متفاوت در دانش‌آموزان ناشنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Language development and acquisition in children
رشد و فراگیری زبان در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles