، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3669 مشاهده)
در اختلال پردازش شنیداری مرکزی (CAPD) بروز مشکل در پردازش و یادآوری امور مرتبط با زبان: شامل نشانهها و علائم: *در پردازش و یادآوری امور زبانی مشکل دارد اما ممکن است در تفسیر و یادآوری صداهای محیطی غیرکلامی،موسیقی و غیره مشکلی نداشته باشد، *ممکن است افکار و ایدهها را به کندی پردازش کند و در توضیح آنها با مشکل روبرو باشد، *واژههایی با صدای مشابه را به اشتباه هجی یا تلفظ میکند یا هجاها را ندیده میگیرد، *ممکن است به وسیلهی صنایع ادبی(استعاره و تشبیه)گیج شود یا لطیفهها و کنایهها را به اشتباه درک کند،واژهها را به صورت جزءبهجزء تفسیر میکند، *اغلب از نوفهها و صداهای زمینه آزرده میشود، *در حفظ تمرکز یا به یاد آوردن سخنرانیها مشکل دارد، *در یادآوری دستورهای شفاهی با مشکل روبرو است یا آنها را به اشتفاه تفسیر میکند،در پیروی از دستورات پشت سرهم مشکل دارد، *در درک جملات ساختاری پیچیده یا تکلم سریع مشکل دارد، *آدمها به ویژه آدمهای کاملا در خود غرق شده را نادیده میگیرد، *واژهی«چی؟»را زیاد میگوید،حتی وقتی در مورد مطلب گفتهشده زیاد شنیده است. اختلالات یادگیری غیرکلامی مشکل با ارتباطات غیرکلامی مانند زبان بدن؛ هماهنگی ضعیف و نامناسب: نشانهها و علائم: *در تشخیص ارتباطات غیرکلامی مانند حالات چهره یا زبان بدن مشکل دارد، *هماهنگی حرکتی-روانی ضعیفی نشان میدهد دستوپا چلفتی است؛دائما سر راه مردم و اشیا است و به آنها برخورد میکند، *مهارتهای حرکتی ظریف مانند بستن کفشها، نوشتن،استفاده از قیچی برایش چالشآور است، *به نامگذاری کلامی هر چیزی برای درک شرایط، جهتیابی فضایی،مفاهیم جهتیابی و هماهنگی آنچه اغلب از بین رفته یا کند شده نیاز دارد، *در غلبه بر تغییرات عبور و مسیریابی مشکل دارد، *در تعمیم اطلاعات یاد گرفته شده با مشکل روبرو است،
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول