جلد 5، شماره 82 - ( 7-1387 )                   شماره 82 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
Mendeley  
Zotero  
RefWorks

.. Not Available189. J Except Educ 2008; 5 (82)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1676-fa.html
فتحی شهپر. چالش ها و راهکارها در آموزش مهارت های حرفه ای به دانش آموزان کم توان ذهنی (37تا 46-4-82- 1387). تعلیم و تربیت استثنایی. 1387; 5 (82)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1676-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3161 مشاهده)
در طول تاریخ بشر همواره افرادی بوده‌اند که‌ در مقایسه با اکثریت جامعه تفاوت‌هایی را داشته‌اند و بنابراین با آنها برخوردهای متفاوتی شده است. اما امروزه که بشر به خاطر این که در مسیر درک‌ واقعی ارزش‌های انسانی است بر خود می‌بالد و داشتن برخی از تفاوت‌ها با اکثریت مردمان،موجب‌ افزایش یا کاهش ارزش‌های معنوی افراد نیست و به‌ این درک رسیده است که هر منطقه و هر محلی‌ متعلق به همه‌ی افراد ساکن در آنجاست و همگان با هرگونه خصوصیاتی حق استفاده از امکانات موجود را دارند.لذا برای رسیدن کامل به حقوق انسانی‌شان‌ باید انطباق‌هایی در جامعه و نیز در تک تک افراد متعلق به آن صورت گیرد.در این میان آموزش و پرورش به عنوان مرکزی برای رساندن جامعه‌ بشری به بسیاری از آمال انسانی از جمله حقوق‌ افراد معلول نقش مهم و اساسی دارد که در این‌ مقاله به برخی از آنها پرداخته شده است.ابتدا به طور خلاصه توضیحی راجع به آموزش ویژه و مقاطع‌ تحصیلی افراد کم توان ذهنی آمده سپس برخی‌ اصول توان بخشی حرفه‌ای که در امر مهارت‌آموزی‌ آنها لازم می‌باشد توضیح داده شده است.پس از آن‌ موانع و مشکلات در راه آموزش مهارت‌های حرفه‌ای‌ به دانش‌آموزان کم توان ذهنی مطرح و در پایان‌ پیشنهاداتی براساس تجارب آموزشی و یافته‌های علمی ارایه گردیده است.باشد که با تکیه بر یافته‌های علمی موجود و تجربه‌های دست‌اندرکاران‌ این مسیر انسانی،در راه رسیده به اهداف عالی‌ استقلال شخصی،اجتماعی و دانش‌آموزان کم توان‌ ذهنی گام‌های مؤثری برداشته شود.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/1 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.