، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3158 مشاهده)
در طول تاریخ بشر همواره افرادی بودهاند که در مقایسه با اکثریت جامعه تفاوتهایی را داشتهاند و بنابراین با آنها برخوردهای متفاوتی شده است. اما امروزه که بشر به خاطر این که در مسیر درک واقعی ارزشهای انسانی است بر خود میبالد و داشتن برخی از تفاوتها با اکثریت مردمان،موجب افزایش یا کاهش ارزشهای معنوی افراد نیست و به این درک رسیده است که هر منطقه و هر محلی متعلق به همهی افراد ساکن در آنجاست و همگان با هرگونه خصوصیاتی حق استفاده از امکانات موجود را دارند.لذا برای رسیدن کامل به حقوق انسانیشان باید انطباقهایی در جامعه و نیز در تک تک افراد متعلق به آن صورت گیرد.در این میان آموزش و پرورش به عنوان مرکزی برای رساندن جامعه بشری به بسیاری از آمال انسانی از جمله حقوق افراد معلول نقش مهم و اساسی دارد که در این مقاله به برخی از آنها پرداخته شده است.ابتدا به طور خلاصه توضیحی راجع به آموزش ویژه و مقاطع تحصیلی افراد
کم توان ذهنی آمده سپس برخی اصول توان بخشی حرفهای که در امر مهارتآموزی آنها لازم میباشد توضیح داده شده است.پس از آن موانع و مشکلات در راه آموزش مهارتهای حرفهای به دانشآموزان
کم توان ذهنی مطرح و در پایان پیشنهاداتی براساس تجارب آموزشی و یافتههای علمی ارایه گردیده است.باشد که با تکیه بر یافتههای علمی موجود و تجربههای دستاندرکاران این مسیر انسانی،در راه رسیده به اهداف عالی استقلال شخصی،اجتماعی و دانشآموزان کم توان ذهنی گامهای مؤثری برداشته شود.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
كم توان ذهني دریافت: 1398/11/1 | پذیرش: 1398/11/2 | انتشار: 1398/11/2 | انتشار الکترونیک: 1398/11/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول