جلد 1، شماره 107 - ( 2-1390 )                   شماره 107 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:
Mendeley  
Zotero  
RefWorks

., .. Not Available6. J Except Educ 2011; 1 (107)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1489-fa.html
صفار افسانه، حاجی آبادی ناهید. مداخلات اولیه برای شناسایی و پیشگیری از مشکلات ریاضی دانش آموزان (49تا 58-7-107-1390). تعلیم و تربیت استثنایی. 1390; 1 (107)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1489-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3276 مشاهده)
توجه به شناخت و آموزش وپرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی، یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی، ذهنی، عاطفی و روانی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحوی مطلوب بهره مند گردند، از نشانه های پیشرفت، اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه ای است. بررسی حساب (جنبه ی تفکر کمی) و مشکلا ت دانش آموزان در این درس از جنبه های مورد بحث در آموزش استثنایی و روانشناسی تربیتی می باشد. برخی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان با مشکلات ریاضی قادر به انجام صحیح عملیات بنیادین حساب (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) نیستند. آنها به کرات مرتکب خطاهای محاسباتی یا اضطراب ریاضی شده و از ادامه عملیات منصرف می شوند.پژوهشگران علاقمند به این حیطه، علت این مشکلات را در آموزش ناکافی و نادرست معلم و یا ناتوانی دانش آموزان در اکتساب مفاهیم بنیادین می دانند. معلمان با درک این الگوها می توانند در حل مسایل دانش آموزان با مشکلات ریاضی موفق شده و نارسایی های آنها را درک مفاهیم کمی به حداقل برسانند.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.