1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3274 مشاهده)
توجه به شناخت و آموزش وپرورش کودکان و دانش آموزان استثنایی، یعنی افرادی که به دلایل خاص جسمانی، ذهنی، عاطفی و روانی نمی توانند از برنامه های عادی آموزشی به نحوی مطلوب بهره مند گردند، از نشانه های پیشرفت، اصالت و قوت و غنای فرهنگ و نظام آموزش و پرورش هر جامعه ای است. بررسی حساب (جنبه ی تفکر کمی) و مشکلا ت دانش آموزان در این درس از جنبه های مورد بحث در آموزش استثنایی و روانشناسی تربیتی می باشد. برخی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان با مشکلات ریاضی قادر به انجام صحیح عملیات بنیادین حساب (جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) نیستند. آنها به کرات مرتکب خطاهای محاسباتی یا اضطراب ریاضی شده و از ادامه عملیات منصرف می شوند.پژوهشگران علاقمند به این حیطه، علت این مشکلات را در آموزش ناکافی و نادرست معلم و یا ناتوانی دانش آموزان در اکتساب مفاهیم بنیادین می دانند. معلمان با درک این الگوها می توانند در حل مسایل دانش آموزان با مشکلات ریاضی موفق شده و نارسایی های آنها را درک مفاهیم کمی به حداقل برسانند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/10/17 | پذیرش: 1398/10/18 | انتشار: 1398/10/18 | انتشار الکترونیک: 1398/10/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول