پژوهش حاضر با هدف ارایه شاخصهای
تشخیصی اختلال یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر، با استفاده از روش مروری منابع مربوط
به اختلال یادگیری در ایران و جهان را مورد بررسی قرار داد و 6 شاخص تشخیصی را
برای اختلال یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر معرفی نمود. نتایج نشان داد که رایجترین الگوی عملکرد کودکان دارای اختلال
یادگیری در مقیاس ویسک ـ آر وشاخصهای تشخیصی
مورد استفاده در جهت تشخیص اختلال یادگیری عبارتند از:
!supportLists]-->1. داشتن هوشبهر طبیعی در مقیاس ویسک ـ آر
!supportLists]-->2. وجود تفاوت معنادار بین هوشبهر کلامی و
غیرکلامی در مقیاس ویسک ـ آر
!supportLists]-->3. وجود تفاوت معنادار بین نمره آزمودنی در خرده مقیاس های کلامی و غیرکلامی،
با میانگین نمره ی وی در کل هر مقیاس به طور جداگانه.
!supportLists]-->4. وجود تفاوت معنادار بین نمرات آزمودنی
در خرده آزمونها
!supportLists]-->5. ضعف عملکرد در نیمرخ اسید( ACID)
!supportLists]-->6. ضعف عملکرد در عامل توالی و دانش
اکتسابی باناتاین و عامل رهایی از
حواسپرتی وکسلر
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |