زمینه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی بازیدرمانی بر بهبود مهارتهای زندگی کودکان کمتوانذهنی بود.
روش: روش پژوهش حاضر از نوع آزمایشی با گروه گواه بود که روی 30دانشآموز کمتوانذهنی (زیر 14سال) مدرسه توحید2 شهرستان سرپل ذهاب در سال1394 انجام شد. آزمودنیها از طریق نمونهگیری دردسترس انتخاب و بهطور تصادفی در 2گروه 15نفری آزمایش و گواه قرار گرفتند. گروه آزمایش بهمدت 16جلسه 90دقیقهای، تحت بازیدرمانی قرار گرفتند. برای جمعآوری دادهها از مقیاس رفتار سازشی واینلند بهعنوان پیشآزمون و پسآزمون در 2گروه و برای تجزیهوتحلیل دادهها از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد.
یافتهها: نتیجه نشان داد که آموزش مبتنیبر بازیدرمانی موجب بهبود مهارتهای زندگی روزمره در کودکان کمتوانذهنی میشود.
نتیجهگیری: بنابراین پیشنهاد میشود از آموزش مبتنیبر بازیدرمانی برای بهبود مهارتهای زندگی روزمره کودکان کمتوان ذهنی استفاده شود.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |