جلد 2، شماره 115 - ( 2-1392 )                   شماره 115 صفحات 50-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azimi E. Designing Principles and the Role of Computer Games in Teaching the Blinds . J Except Educ 2013; 2 (115) :45-50
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-74-fa.html
عظیمی اسماعیل. اصول طراحی و نقش بازی های آموزشی رایانه ای در آموزش نابینایان. تعلیم و تربیت استثنایی. 1392; 2 (115) :45-50

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-74-fa.html


آموزگار دوره‌ی ابتدایی استان مرکزی
چکیده:   (12421 مشاهده)

  آموزش دانش­ آموزانی که معلولیت­ های حسی دارند همواره مورد توجه صاحب­نظران و متخصصان آموزشی بوده است. یکی از معلولیت­ های حسی نابینایی است. باید توجه داشت که روش های سنتی در آموزش این افراد کارایی لازم را ندارند و موجب کاهش انگیزه­ی این دانش­ آموزان می­ شوند. لذا یک رویکرد تحولی ضروری است. بازی­های رایانه­ا ی به عنوان تعاملی­ ترین رسانه­ی دیجیتال، یک رویکرد تحولی در آموزش نابینایان به حساب می­آیند. بنابراین هدف از این پژوهش بررسی نقش بازی­های آموزشی رایانه ای و ارائه ی اصول طراحی این بازی­ها برای آموزش نابینایان است. از جمله مواردی که می­توان از این بازی­ها در آموزش نابینایان استفاده کرد شامل تقویت پردازش شنیداری، تصویرسازی ذهنی، یادگیری موضوعات درسی، جهت ­یابی و مکان­ یابی و نقش عاطفی آن­ها می­ شود. باید در نظر داشت که طراحی این بازی­ ها منطبق بر اصول آموزشی باشد. در این تحقیق برخی از این اصول ارائه می شود. پیشنهاد می­شود بازی­های مناسب برای دانش­آموزان نابینا تولید و تاثیر آن­ها در هر یک از موارد گفته شده بررسی شود.

متن کامل [PDF 557 kb]   (1599 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1392/7/17 | ویرایش نهایی: 1393/9/26 | پذیرش: 1392/7/17 | انتشار: 1392/7/17 | انتشار الکترونیک: 1392/7/17

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.