جلد ۲، شماره ۱۳۰ - ( اردیبهشت ۱۳۹۴ )                   شماره ۱۳۰ صفحات ۵۰-۴۵ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimi A. Vestibular dysfunction in Deaf Children. J Except Educ 2015; 2 (130) :45-50
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-510-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. اختلال دهلیزی در کودکان با آسیب شنوایی. تعلیم و تربیت استثنایی. ۱۳۹۴; ۲ (۱۳۰) :۴۵-۵۰

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-۱-۵۱۰-fa.html


آموزش و پرورش استثنایی ، mahyarebrahimi@yahoo.com
چکیده:   (۸۲۱۲ مشاهده)
اگرچه مشکل اصلی کودکان دچار آسیب شنوایی کاستی‌های زبان و ارتباط است با وجود این، کودکان آسیب‌دیده‌ شنوایی در معرض خطر بالاتری برای کاستی‌های حرکتی به ویژه تعادل هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شود. تقریباً 20 تا 70 درصد کودکان کم‌شنوا دچار اختلال دهلیزی هستند که شیوع آن متناسب با درجه‌ی کم‌شنوایی تغییر می‌کند. بنابراین، ارزیابی اختلال دهلیزی در کودکان کم‌شنوای حسی‌عصبی برای شناسایی هرگونه تأخیر رشدی حرکتی برای مداخله‌ی زودهنگام ضروی است.حرکتی برای مداخله‌ی زودهنگام ضروی است.
متن کامل [PDF 283 kb]   (۱۸۵۷ دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/10/6 | ویرایش نهایی: 1394/5/26 | پذیرش: 1393/12/27 | انتشار: 1394/5/26 | انتشار الکترونیک: 1394/5/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.