جلد 4، شماره 132 - ( تیر 1394 )                   شماره 132 صفحات 64-56 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fazaeli S M. How Language Parameter Deficits Impact on Social Interaction of Children with Autism Spectrum Disorders during Middle Childhood and Intervention Strategies. J Except Educ 2015; 4 (132) :56-64
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-503-fa.html
فضائلی سیده مریم. چگونگی تأثیر کمبود ویژگی های زبانی کودکان با اختلال های طیف اتیسم بر تعامل اجتماعی آن ها در اواسط دوران کودکی و راهبردهای مداخله. تعلیم و تربیت استثنایی. 1394; 4 (132) :56-64

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-503-fa.html


دانشگاه فردوسی مشهد ، mr.fazaeli@hotmail.com
چکیده:   (6889 مشاهده)

زمینه: رشد انسان به تعاملات اجتماعی وابسته است که در طول سال­های میانی دوران کودکی (سنین 5 تا 10 سال) به­طور قابل توجهی اساسی و ضروری هستند. اگرچه رشد برخی از کودکان متفاوت از دیگر کودکان است اما همه آن­ها فرآیندهای ذهنی یکسانی را تجربه می­کنند که به دلیل عوامل مختلفی این فرآیندها ممکن است منجر به رشد کودکان یا مانع رشد آن­ها شوند. زبان بخشی از وجود بشر است و ارتباط از طریق رفتارهای کلامی و غیرکلامی صورت می­گیرد. افراد از طریق فرآیندهای متعدد تفسیر و تعبیر قادر هستند آنچه را که دیگران سعی در رمزگذاری­اش دارند درک کنند. اگرچه انسان­ها یاد می­گیرند تا زبان را از طریق تعامل با دیگران به­کار برند اما با توانایی فراگیری زبان زاده می­شوند. با این­که کودکان با اختلال­های طیف اتیسم نظام ارتباطی متفاوتی را به­کار می­گیرند اما آن­ها زبان را به همان روش کودکان دارای رشد بهنجار فرا می­گیرند.

نتیجه گیری: در این مقاله مشکلات کاربرد زبان در موقعیت­های اجتماعی­ که کودکان طیف اتیسم با آن­ها مواجه هستند، توصیف خواهد شد. در این باره نیز بحث خواهد شد که چگونه رشد شناختی و فراگیری زبان شیوه­ هایی را شکل می­دهند که در سال­های میانی دوران کودکی، تعامل اجتماعی در کودکان دارای رشد بهنجار در مقایسه با کودکان طیف اتیسم تفاوت دارد. افزون بر این، مقاله حاضر در مورد عواملی که ممکن است در نارسایی ­های قابل ­ملاحظه در اتیسم سهم داشته باشند و نیز اقداماتی که برای رفع این نارسایی­ها انجام می­شود، توضیح می­دهد.

واژه‌های کلیدی: اتیسم، تعامل اجتماعی، زبان، مداخله
متن کامل [PDF 238 kb]   (1642 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/10/2 | ویرایش نهایی: 1394/8/13 | پذیرش: 1394/3/27 | انتشار: 1394/8/6 | انتشار الکترونیک: 1394/8/6

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.