زمینه: رشد انسان به تعاملات اجتماعی وابسته است که در طول سالهای میانی دوران کودکی (سنین 5 تا 10 سال) بهطور قابل توجهی اساسی و ضروری هستند. اگرچه رشد برخی از کودکان متفاوت از دیگر کودکان است اما همه آنها فرآیندهای ذهنی یکسانی را تجربه میکنند که به دلیل عوامل مختلفی این فرآیندها ممکن است منجر به رشد کودکان یا مانع رشد آنها شوند. زبان بخشی از وجود بشر است و ارتباط از طریق رفتارهای کلامی و غیرکلامی صورت میگیرد. افراد از طریق فرآیندهای متعدد تفسیر و تعبیر قادر هستند آنچه را که دیگران سعی در رمزگذاریاش دارند درک کنند. اگرچه انسانها یاد میگیرند تا زبان را از طریق تعامل با دیگران بهکار برند اما با توانایی فراگیری زبان زاده میشوند. با اینکه کودکان با اختلالهای طیف اتیسم نظام ارتباطی متفاوتی را بهکار میگیرند اما آنها زبان را به همان روش کودکان دارای رشد بهنجار فرا میگیرند.
نتیجه گیری: در این مقاله مشکلات کاربرد زبان در موقعیتهای اجتماعی که کودکان طیف اتیسم با آنها مواجه هستند، توصیف خواهد شد. در این باره نیز بحث خواهد شد که چگونه رشد شناختی و فراگیری زبان شیوه هایی را شکل میدهند که در سالهای میانی دوران کودکی، تعامل اجتماعی در کودکان دارای رشد بهنجار در مقایسه با کودکان طیف اتیسم تفاوت دارد. افزون بر این، مقاله حاضر در مورد عواملی که ممکن است در نارسایی های قابل ملاحظه در اتیسم سهم داشته باشند و نیز اقداماتی که برای رفع این نارساییها انجام میشود، توضیح میدهد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |