سازمان آموزش و پرورش استثنایی
چکیده: (9551 مشاهده)
تدریس هم سال یکی از راهبردهای آموزشی مؤثر به دانشآموزان دارای نیازهای ویژه در نظام آموزشی فراگیر است. آموزش فراگیر رویکردی مبتنی بر عادی سازی است و هدف آن آماده کردن فرد با نیازهای ویژه برای زندگی مناسب در جامعه میباشد. در آموزش فراگیر دانشآموزان دارای نیازهای ویژه در کلاسهای درس عادی در کنار سایر دانشآموزان با استفاده از خدمات معلم رابط به عنوان تسهیل گر مشغول به تحصیل میشوند. در این راهبرد، یک دانشآموز (به عنوان آموزش یار) تجربه یادگیری را برای شاگرد دیگر (به عنوان آموزش گیرنده) تحت نظارت معلم فراهم میکند. در مقاله حاضر ضمن توصیف این راهبرد آموزشی، شکلها، مزایا و روشهای اجرای آن، به مخاطرات استفاده از تدریس همسال و نقش معلم در اجرای موفقیتآمیز آن پرداخته میشود.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1393/6/29 | ویرایش نهایی: 1393/10/3 | پذیرش: 1393/6/29 | انتشار: 1393/6/29 | انتشار الکترونیک: 1393/6/29