جلد 5، شماره 113 - ( 10-1391 )                   شماره 113 صفحات 78-68 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jafarkhani F. Application of virtual environment for students : having learning disorders. J Except Educ 2012; 5 (113) :68-78
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-380-fa.html
جعفرخانی فاطمه. کاربرد محیط‌های مجازی برای دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 5 (113) :68-78

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-380-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (7166 مشاهده)
محیط‌های مجازی می‌توانند با استفاده از عناصری چون روایت، تصویر، کلمات و پویانمایی در ترکیب با یکدیگر با روش‌های تعاملی ساختار مفهومی مناسبی باسطح درک یادگیرنده و علایق اوفراهم سازند. در واقع یادگیرندگان با سرعت مناسب خود می‌آموزند و می‌توانند بارها خطا کنند بدون اینکه رایانه از ارائه مجدد تمرین خسته و یا به دلیل کندی عمل یا درشت نویسی بی‌صبر شود. در چنین محیط‌های امن یادگیری ثابت شده است که مهارت‌ها قابل انتقال به محیط واقعی است و در مواردی سرعت اجرا نیز بالاتر بوده است. موانع ابزاری در استفاده از این محیط ها به چهار گروه، استفاده نابه‌جا از ابزار، پشتیبانی در مواقع لازم، مشکلات حرکتی و عکس العمل کاربر تقسیم می شود. نقش معلمان در کاربرد این محیط ها و ارائه مفاهیم راهبردهای یادگیری به تولید کنندگان این محیط‌ها و همچنین ارائه تمرین‌های خوب مطرح است.
واژه‌های کلیدی: اختلال یادگیری، محیط مجازی
متن کامل [PDF 257 kb]   (1352 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/6/26 | ویرایش نهایی: 1393/10/3 | پذیرش: 1393/6/26 | انتشار: 1393/6/26 | انتشار الکترونیک: 1393/6/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.