1- دانشگاه آزاد تهران مرکز
2- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده: (6609 مشاهده)
بررسی متون در حوزه تشخیص ناتوانی یادگیری نشان از وجود چندین مدل جهت بررسی وجود ناتوانی یادگیری دارد. دو نمونه از پرکاربردترین این مدلها، مدل «ناهماهنگی هوشبهر ـ پیشرفت» و مدل «پاسخ به مداخله» است. با وجود فراگیری این دو مدل و به خصوص مدل ناهماهنگی هوشبهر ـ پیشرفت، انتقاداتی متوجه آنها است و وجود یک نظریه قوی در صورت استفاده از مدل ناهماهنگی هوشبهر ـ پیشرفت ضروری به نظر میرسد که موجب پدیدآیی و کاربرد رویکرد سومی برای تشخیص ناتوانی یادگیری شده است. در این مقاله سعی شده تا با مروری بر هر سه رویکرد، ملزومات تشخیص حوزه ناتوانی یادگیری بررسی شوند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
عمومي دریافت: 1393/6/26 | ویرایش نهایی: 1393/10/3 | پذیرش: 1393/6/26 | انتشار: 1393/6/26 | انتشار الکترونیک: 1393/6/26