جلد 5، شماره 113 - ( 10-1391 )                   شماره 113 صفحات 35-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Poosheneh K, Shafiee Far E, Tavakoli Toroghi E. Learning disorder An overview of the patterns of Learning Disability Diagnosis . J Except Educ 2012; 5 (113) :25-35
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-376-fa.html
پوشنه کامبیز، شفیعی‌فر الهام، توکلی طرقی الهام. مروری بر الگوهای تشخیصی ناتوانی‌های یادگیری. تعلیم و تربیت استثنایی. 1391; 5 (113) :25-35

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-376-fa.html


1- دانشگاه آزاد تهران مرکز
2- دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده:   (6609 مشاهده)
بررسی متون در حوزه تشخیص ناتوانی یادگیری نشان از وجود چندین مدل جهت بررسی وجود ناتوانی یادگیری دارد. دو نمونه از پرکاربردترین این مدل‌ها، مدل «ناهماهنگی هوشبهر ـ پیشرفت» و مدل «پاسخ به مداخله» است. با وجود فراگیری این دو مدل و به خصوص مدل ناهماهنگی هوشبهر ـ پیشرفت، انتقاداتی متوجه آن‌ها است و وجود یک نظریه قوی در صورت استفاده از مدل ناهماهنگی هوشبهر ـ پیشرفت ضروری به نظر می‌رسد که موجب پدیدآیی و کاربرد رویکرد سومی برای تشخیص ناتوانی یادگیری شده است. در این مقاله سعی شده تا با مروری بر هر سه رویکرد، ملزومات تشخیص حوزه ناتوانی یادگیری بررسی شوند.
متن کامل [PDF 207 kb]   (3843 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومي
دریافت: 1393/6/26 | ویرایش نهایی: 1393/10/3 | پذیرش: 1393/6/26 | انتشار: 1393/6/26 | انتشار الکترونیک: 1393/6/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.