جلد 4، شماره 164 - ( ویژه نامه کودکان و دانش آموزان با آسیب بینایی 1400 )                   شماره 164 صفحات 54-48 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Teaching braille. J Except Educ 2021; 4 (164) :48-54
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2428-fa.html
ابراهیمی نژاد لیدا. بریل آموزی. تعلیم و تربیت استثنایی. 1400; 4 (164) :48-54

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2428-fa.html


چکیده:   (1585 مشاهده)
چکیده
یکی از اهداف مهم دوره پیش دبستانی برای بسیاری از دانش آموزان با آسیب بینایی، یادگیری خواندن و نوشتن خط
بریل به عنوان اصلی ترین ابزار سواد آموزی است. بریل آموزی فرآیندی است که با آموزش مهارت های پیش بریل شروع
می شود و شامل فعالیت هایی برای افزایش آ گاهی و ادراک حسی کودکانی است که خواندن و نوشتن را به خط بریل یاد
خواهند گرفت. این مقاله با استناد به دانش موجود در منابع این حوزه و تجارب زیسته ی نگارنده در کار با دانش آموزان
با آسیب بینایی نوشته شده است تا چارچوبی منطقی برای آموزش بریل به این گروه از دانش آموزان در دوره پیش دبستان
ارائه کند.
 
متن کامل [PDF 213 kb]   (911 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: 1400/11/6 | پذیرش: 1400/8/10 | انتشار: 1400/8/10 | انتشار الکترونیک: 1400/8/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.