جلد 4، شماره 22 و 23 - ( 8-1382 )                   شماره 22 و 23 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available554. J Except Educ 2003; 4 (22 and 23)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2047-fa.html
روستایی بهرام. کودک نابینا در برنامه پیش دبستانی عادی (14تا 17-3-22تا 23- 1382). تعلیم و تربیت استثنایی. 1382; 4 (22 و 23)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2047-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2351 مشاهده)
در برابر واژه student معادل دانش‌آموز نهاده شده است و منظور کودکانی هستند و در مراکز پیش دبستانی تحصیل می‌کنند. برای این که به بشما کمک کنیم تا بدانید چگونه می‌توانید در تلفیق یک کودک نابینای پیش دبستانی در یک برنامه عادی موفق‌ شوید در این‌جا به برخی سؤال‌هایی که مورد علاقه همگان می‌باشد و توسط مربیان و مدیران پیش دبستانی مطرح شده‌اند,پاسخ می‌دهیم. اگر کودک بیش از اندازه مورد حمایت بوده است,احتمال دارد برای این که بتواند در این بازی‌ها شرکت کند به تشویق و توضیح بیشتری نیاز داشته باشد. پس از مشورت با والدین,تصیم گرفته شد که به کودک اجازه داده شود تصویرهایی‌ کتاب را پیش یا پس از قصه گویی وارسی کند,تا بتواند مانند سایر کودکان به نوبت کنار مربی بنشیند. بعضی از کودکان نابینا ممکن است در مقابل فعالیت‌هایی که‌ لازمه آن‌ها فرو بردن دست در یک ماده نا آشناست مقاومت کنند (مانند گل رس,رنگ‌هایی که برای نقاشی انگشتی استفاده می‌شوند, خمیر کاغذ,جعبه یا کیسه‌های ماسه,لوبیا,برنج و غیره). مواد و وسایلی که یک کودک نابینا در کلاس شما به آن نیاز دارد, اندکی بیشتر از آن چیزی است که معمولا در مراکز پیش دبستانی وجود دارند. کودک نابینایی که پیش از حضور در کلاس پیش دبستانی به‌ نظر می‌رسید همه چیز را مورد پرندگان و خصلت‌های آنان می داند, وقتی در کلاس نوبت او شد تا پرنده‌ای را لمس و نوازش کند با شگفتی فریاد زد که این هم می‌تواند راه برود!مربی از این کار دانش‌آموز یکه خورد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (8 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: آسیب دیده بینایی
دریافت: 1398/11/30 | پذیرش: 1398/12/3 | انتشار: 1398/12/3 | انتشار الکترونیک: 1398/12/3

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.