جلد 5، شماره 24 و 25 - ( 10-1382 )                   شماره 24 و 25 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available547. J Except Educ 2003; 5 (24 and 25)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2040-fa.html
گنجی کامران. بازی و کودکان استثنایی (33تا 41-7-24تا 25- 1382). تعلیم و تربیت استثنایی. 1382; 5 (24 و 25)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2040-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2548 مشاهده)
بازی یکی از نیازهای طبیعی کودکان است،که برای آنان فایده‌های بسیاری در بردارد.کودکان از دیدگاه کودکانه‌ خود به بازی می‌نگرند.اما واقعیت این است که بازی در کنار نقاشی،یکی از مهمترین راه‌های پژوهش در باره‌ی‌ کودکا است.کودکان هنگام بازی کردن بدون اینکه خود بدانند،درون خویش را آشکار می‌سازند،به توسعه‌ی مهارت‌های مختلف می‌پردازند،تعارض‌ها و ناکامی‌های خود را بازگو می‌کنند و کوتاه سخن اینکه از رهگذر بازی کردن،رشد می‌کنند.در حالی که امروزه برای بسیاری از متخصصان رشد کودک‌ آشکار شده که بازی از جمله‌ی عوامل اصلی زندگی کودکان است،چرا بازی کودکان استثنایی نادیده انگاشته شده‌ است؟مقاله‌ی حاضر به دنبال پاسخگویی به این مسأله نگاشته شده و به عنوانی یکی از نخستین‌ گام‌ها در این عرصه،تلاش دارد تا خوانندگان ارجمند را با صاحب‌نظران و پژوهشگران مربوطه آشنا سازد. بدیهی است که تنها تعدادی از گروه‌های کودکان استثنایی یعنی کودکان با نارسایی بینایی،با تأخیر در رشد با زبان،با نارسایی شنوایی و با کم توانی ذهنی مورد توجه قرار گرفته و فقط برخی از بازی‌ها بررسی شده‌اند. امید است که در این مقاله،اولین سطر از بررسی‌ها و پژوهش‌های مربوط به بازی در گروه‌های‌ مختلف کودکان استثنای را نوشته باشیم.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (64 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/30 | پذیرش: 1398/12/3 | انتشار: 1398/12/3 | انتشار الکترونیک: 1398/12/3

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.