جلد 5، شماره 32 و 33 - ( 6-1383 )                   شماره 32 و 33 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available507. J Except Educ 2004; 5 (32 and 33)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2000-fa.html
کمیجانی مهرناز. مشاوره با والدین کودکان استثنایی (35تا 41-5-32 تا 33- 1383). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 5 (32 و 33)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-2000-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2768 مشاهده)
مشاوره با والدین کودکان استثنایی استثنایی و خانواده آنها شکلی جدی و اجتناب‌ناپذیر به خود موجود برای این کودکان کاملتر و توسعه‌یافته‌تر است. مشکلاتی که این والدین در بزرگ کردن کودکان نابینا یا ناشنوا تأثیر کودک ناتوان بر خواهران و برادران نیز قابل‌مطالعه است. مراجع،مددجو یا والدین کودک استثنایی تغییرهای مطلوبی به‌ مهمترین مرحله‌ی مشاوره ایجاد رابطه حسنه بین مشاور و مستلزم ایجاد این رابطه است. وجود به مشاور اعتماد می‌کند و انتظار دارد که در خلال این رابطه، معنای روابط صرفا دوستانه نیست و همین رابطه است که فرایند این انتظار بر نحوه نگرش آنها نسبت به توانمندی کودکشان تأثیر و مقاله‌های جدید مربوط به مشاوره با والدین و خانواده کودکان‌ مبتلا،بلکه برای کمک به تمام خانواده مورد تأکید قرار داده‌اند. عنوان عناصر اساسی درمان کودک در طرح مشاوره‌ای خود قرار واقعی برای والدین،باید آنها را در آشنا کردن با احساسات خود و مشکلاتی که معلولیت کودک برای خانواده ایجاد کرده است یاری‌ کودک خود در نظر داشته‌اند،درهم‌ریخته است. در این مرحله،ممکن است والدین تصور کنند که با گذشت‌ مشاور می‌تواند احساس گناه را با همکاری والدین پی‌گیری کند مشاور مراجعه می‌کنند تا آنها را در جدا شدن از کودک،یاری دهند . معمولا مشاور به والدین کمک می‌کند تا احساس خشم نسبت‌ مشاور می‌تواند در این جست‌وجو آنها را یاری دهد و تجربه و کنترل حوادثی است که در زندگی خود آنها و فرزندشان‌ مشاوره نیز قابل‌بحث است و از این لحاظ به مشاوره فردی و بزرگترین خدمت مشاوره گروهی نشان داد این مطلب‌ کودکان استثنایی خانواده و مشاوره.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (23 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.