جلد 7، شماره 35 و 36 - ( 9-1383 )                   شماره 35 و 36 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available490. J Except Educ 2004; 7 (35 and 36)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1983-fa.html
تیموری میترا. چگونه می توانم به دانش آموزان کم توان ذهنی پایه سوم ابتدایی در فراگیری هرچه بهتر نسبت های فامیلی (خاله، دایی) کمک کنم؟ (46تا 49-7-35 تا 36- 1383). تعلیم و تربیت استثنایی. 1383; 7 (35 و 36)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1983-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2194 مشاهده)
تحقق حاضر از نوع اقدام‌های پژوهی است.در هنگام تدریس در کلاس سوم متوجه شدم دانش‌آموزان در درک نسبت‌های فامیلی‌ (خاله،دایی)مشکل دارند.ابتدا نظرات همکاران و معلم کلاس‌ سوم را که ناظر تدریس بود،در این زمینه جویا شدم و در راستای‌ آن به مطالعه‌ی منابع مربوط به کودک استثنایی و روش‌های‌ تدریس پرداختم.سپس نظرات اولیای دانش‌آموزان را جویا شدم. با تلفیقی از بررسی‌های فوق طرح درس جدیدی نوشتم و در حضور سه نفر از همکاران اولیا در حد امکان لحاظ شده بود.پس از اتمام فرایند تدریس از دانش‌آموزان ارزشیابی به عمل آمد نتیجه‌ بسیار مطلوب بود.یعنی دانش‌آموزان درس مذکور را به خوبی‌ فراگرفته بودند.سپس نظر همکاران ناظر،مدیر و اولیا را هم جویا شدم،که انتقاد قابل توجهی ملاحظه نشد و این روش منجر به‌ یادگیری نسبت‌های فامیلی در دانش‌آموزان کلاس شده بود.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (6 دریافت)    
نوع مطالعه: مطالعۀ تک‌آزمودنی | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.