، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (۲۵۰۸ مشاهده)
تحقق حاضر از نوع اقدامهای پژوهی است.در هنگام تدریس در کلاس سوم متوجه شدم دانشآموزان در درک نسبتهای فامیلی (خاله،دایی)مشکل دارند.ابتدا نظرات همکاران و معلم کلاس سوم را که ناظر تدریس بود،در این زمینه جویا شدم و در راستای آن به مطالعهی منابع مربوط به کودک استثنایی و روشهای تدریس پرداختم.سپس نظرات اولیای دانشآموزان را جویا شدم. با تلفیقی از بررسیهای فوق طرح درس جدیدی نوشتم و در حضور سه نفر از همکاران اولیا در حد امکان لحاظ شده بود.پس از اتمام فرایند تدریس از دانشآموزان ارزشیابی به عمل آمد نتیجه بسیار مطلوب بود.یعنی دانشآموزان درس مذکور را به خوبی فراگرفته بودند.سپس نظر همکاران ناظر،مدیر و اولیا را هم جویا شدم،که انتقاد قابل توجهی ملاحظه نشد و این روش منجر به یادگیری نسبتهای فامیلی در دانشآموزان کلاس شده بود.
نوع مطالعه:
مطالعۀ تکآزمودنی |
موضوع مقاله:
كم توان ذهني دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول