، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2112 مشاهده)
کیفیت زندگی 76 دانشآموز با ناتوانی که در مدارس خدمات آموزشی ویژه دریافت میکردند با کیفیت زندگی 64 دانشآموز بدون ناتوانی که در پایههای کودکستان تا کلاس دوازدهم ثبت نام کرده بودند مقایسه شده است.برای این منظور از پرسشنامه کیفیت زندگی دانشآموز استفاده شده است.نتایج نشان داد که نمرههای دانشآموزان دارای ناتوانی در تمام مقیاس پایینتر بود. در سه مورد از چهار عامل کیفیت زندگی در پرسشنامه کیفیت زندگی دانشآموز،تفاوتها معنادار بود.رضایتمندی(0/001> P ) بهزیستی(0/001> P )،تعلق اجتماعی(001/0> P )و نمره کل پرسشنامه کیفیت زندگی دانشآموز(0/001> P )یافتهها نشان میدهد که ما هنوز به تساوی در کیفیت زندگی کودکان با ناتوانیها دست نیافتهایم.مفهوم زندگی در زمینهی نیاز برای مداخله بعدی مورد بحث قرار گرفته است.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشاوره و مددكاري دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول