، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2189 مشاهده)
دکتر مونته سوری در خانه کودکان خود مشاهده کرد که کودکان خردسال در محیط آموزشی سرشار از لوازم متناسب با سن کودک (به تصویر صفحه مراجعه شود) ،بهترین یادگیری را دارند؛زیرا اینچنین محیطی میتواند تجربههایی در اختیار کودک بگذارد که بهطور مستقل و با انگیزه خود بیاموزد. ایدههای وی فراتر از کلاسهای مونته سوری بود و در همه حیطهها و روشهای آموزشی جای خود را باز کرد و همه کودکان از کودک دچار ناتوانی یادگیری تا کودکان تیزهوش را در برمیگرفت و به آنان قدرت میداد تا خود بهطور مستقل در تمام طول زندگی از محیط خود بیاموزند و این در حقیقت هدف اصلی این جنبش اصلاحی آموزشی بود. او همچنین دریافت کودکان توانایی خستگی ناپذیری برای جذب معلومات از محیط اطراف خود دارند و مشتاقانه به دستکاری لوازم میپردازند دولت اسپانیا در سال 1917 از وی دعوت کرد در آنجا یک موسسه پژوهشی تاسیس کند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
روش تدريس دریافت: 1398/11/25 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول