، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2268 مشاهده)
خیلی اوقات بریل بهعنوان یادگیری برای برخی از افراد نابینا- ناشنوا در نظر گرفته نمیشود،زیرا کوتاهنویسی بریل به دلیل پیچیدگیهایی که دارد ممکن است برای تعدادی از دانشآموزان مشکل باشد. یادگیری بلند نویسی بریل برای بسیاری از افراد از جمله دانشآموزان نابینا- ناشنوا ممکن است آسانتر باشد. همچنین ممکن است برای کسی که صرفا خواندن را یاد گرفته است،دانشآموز دوره ابتدایی،برنامه سواد آموزی بزرگسالان و یا شخصی که انگلیسی را بهعنوان زبان دوم میآموزد قابل استفاده باشد. زمانی که در محیط بریل استفاده میشود والدین،معلمان و سایر افراد ممکن است تصویر کنند کودک نسبت به آنچه که قبلا میپنداشتند سطحشناختی بالاتری دارد. با وجود این باید بر این باور باشیم که کودکان سرانجام یا حروف را تک تک و یا کلمه را بهعنوان واحدی منفرد میخوانند،در نهایت کودک نیازمند تطبیق برچسب با وسیله همزمان با برقراری ارتباط بین حروف املاء انگشتی و حروف بریل است. زمانی که برای اولینبار کودک نابینا-ناشنوا خواندن را یاد میگیرند،آنها کتابهایی را که بهطور ویژه برای هر کودک تهیه شده است ومعمولا جنبه کمکی دارد را میخوانند،این کتابها شامل تجربیات،سفر یا خاطرات کودک درباره کارهای انجام شده میباشد،جملهها و کلمههای بریل میتواند به وسیله خطوط برجسته بریل که در روی کاغذ بریل نوشته شده است به صفحههای این کتاب اضافه شود. بلندنویسی در برنامه اجراء شده در مینستا برای کودکان دارای ناتوانی های چندگانه نیز استفاده میشود و آموزش سطح دوم بریل زمانی که آنها کاملا به الفبا مسلط شدهاند و خواندن را شروع کردهاند آغاز میشود. معلمان همچنین دریافتهاند زمانی که بلند نویسی بریل به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد کاهش در خطهای مربوط به وارونه خواندن حروف دیده میشود.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
آسیب دیده بینایی دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول