جلد 4، شماره 45 - ( 6-1384 )                   شماره 45 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available438. J Except Educ 2005; 4 (45)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1930-fa.html
اسلامبولچی مقدم علی. دانستنی هایی برای والدین (5) اختلال های طیف در خودماندگی (42تا 44-8-45- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 4 (45)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1930-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2191 مشاهده)
عدم توانایی در صحبت کردن و برقراری ارتباط اجتماعی، بی توجهی کودکان درخود مانده به اطرافیان و محیط و همچنین نبود یا کمبود تماس چشمی می تواند از نشانه های بارز این اختلال باشد. کودکان درخود مانده به کندی کلمات را به کار می برند و بعضی از آن ها هیچگاه قادر به تکلم نخواهند بود و آنهایی که می توانند صحبت کنند ممکن است تلفظ خوبی داشته باشند اما اغلب در ریتم، تن صدا و معانی کلمات دارای مشکل هستند. آسیب های کیفی در تعاملات اجتماعی، ارتباط کلامی و غیر کلامی و بازی این کودکان به خوبی مشاهده می شود به طوری که نزدیک به 50 درصد از کودکان درخود مانده فاقد زبان گفتاری هستند ( کاپلان و سادوک، 1995) . اکثر مطالعاتی که در زمینه‌ی سیر و پیش آگهی بیماری به عمل آمده اند به خوبی نشان می دهند که رشد زبان ارتباطی قبل از 6 سالگی و سطح عملکرد هوشی کودکان درخود مانده بهترین عوامل پیش بینی کننده می باشند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.