جلد 4، شماره 45 - ( 6-1384 )                   شماره 45 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available437. J Except Educ 2005; 4 (45)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1929-fa.html
مدنی مرجان. اختلال نوشتاری (39تا 41-7-45- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 4 (45)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1929-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2460 مشاهده)
به بیان دیگر این واژه به معنی مشکل در نوشتن است و معمولا اشاره به ضعف شدید در دست نویسی دارد. هر ایالتی در آمریکا، براساس تعریف فدرال از اختلال‌های یادگیری معیاری برای خود دارد که تعیین می‌کند آیا دانش‌آموز دچار اختلال یادگیری مطابق با تعریف قوانین آموزش استثنایی دارای ناتوانی است یا خیر؟ هنگامی که مشکلات نوشتاری دانش‌آموز به حدی شدید است که با این معیار‌ها مطابقت می‌کند، آن‌گاه خدمات آموزشی ویژه نیز توصیه می‌شود. این امر بیان می‌کند که اکثریت دانش‌آموزان مبتلا به اختلال یادگیری مشکلاتی در ارتباط با دست نویسی دارند و احتمالا تحت عنوان مبتلا به اختلال نوشتاری یا دیسگرافیک مورد توجه قرار می‌گیرند. ضعف عمومی در پردازش شنیداری به طور تعمیم یافته معمولا به اختلال یادگیری کلمه یا زبان اشاره دارد و اصولا حیطه‌های خواندن و نوشتن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (19 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/11/23 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.