، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2321 مشاهده)
علل اصلی مشکلات زبان و یادگیری کودکان نارساخوان هنوز به خوبی شناخته نشده است، اما نظریههای کنونی حاکی از آن است که احتمالا نارسایی در تنظیم زمان، علت اصلی باشد. کودکان دارای اختلال خواندن مشکلاتی در تنظیم زمان در زمینههای زبان، موسیقی، ادراک، شناخت و همچنین کنترل حرکتی نشان داده اند. نویسنده قبلا پیشنهاد کرده بود که درس های گروهی موسیقی شامل آوازخوانی و بازی های آهنگدار ممکن است با ترغیب رشد مهارتهای تنظیم زمان حرکتی و شنیداری مهم و نیز مهارتهای زبانی بعدی، ابزار حمایتی چند حسی برای کودکان نارسا خوان ارایه نماید.برای بررسی این فرضیه علاوه بر سه پژوهش آزمایشی، برنامه پژوهشیای طرحریزی شده که در برگیرندهی توسعه درسهای گروهی موسیقی و آزمونهای موسیقی برای کودکان نارسا خوان می باشد. نتایج نشان داد که درسهای موسیقی کلاسی تأثیر مثبتی بر مهارتهای واج شناختی و هجی کردن دارد، نه بر مهارتهای خواندن. یافتهها همچنین بیانگر آن است که کودکان نارساخوان در مهارتهای تنظیم زمان موسیقی مشکلاتی داشتند در حالیکه هیچ مشکلی در مهارت های زیر و بمی صدا نداشتند. این ناهمخوانی ظاهری بین توانایی تلفظ و خواندن، زمان بندی موسیقی و توانایی زیر و بمی صدا مورد بحث قرار گرفته است. نتایج این برنامه پژوهشی در یک مدل عمومیتر رابطه بین آموزش موسیقی و مهـارتهای سواد آموزی و زبان قرار داده شده است.
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/22 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول