جلد 7، شماره 50 و 51 - ( 12-1384 )                   شماره 50 و 51 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available406. J Except Educ 2006; 7 (50 and 51)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1897-fa.html
زمانی آذر. آموزش به دانش آموزان درخودمانده (39تا 47-6-50تا 51- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 7 (50 و 51)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1897-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2317 مشاهده)
تعریف درخودماندگی قانون آموزش افراد با ناتوانی‌ها، درخودماندگی را به‌ عنوان یک ناتوانی رشدی تعریف می‌کند که به طور اولیه باعث نقص‌های قابل ملاحظه‌ در ارتباط کلامی و غیر کلامی و تعامل اجتماعی می‌شود و به طور کلی قبل از سه سالگی مشخص می‌شود و تأثیرهای معکوس در کارکرد آموزشی کودک دارد. آسیب‌ کیفی در تعامل اجتماعی در صورتی که حداقل 2 مورد از موارد زیر آشکار باشد: الف) آسیب چشمگیر در استفاده از رفتارهای غیر کلامی چندگانه مثل خیره شدن رو در رو ، حالت چهره ، حالت بدن و حرکت‌ها و اشاره‌هایی برای کنترل تعامل اجتماعی ب)‌ عدم موفقیت در ایجاد ارتباط با همسالان متناسب با سطح رشدی پ)‌فقدان تلاش خود انگیخته برای سهیم شدن در لذت، علایق یا پیشرفت‌ها با افراد دیگر (برای مثال بوسیله‌ عدم نشان دادن، آوردن یا اشاره کردن به موضوعات مورد علاقه) . افراط‌های رفتاری - خودانگیزشی - مقاومت در برابر تغییر - رفتارهای چالشی و عجیب - رفتارهای خود آزاری اگر چه بیشتر این ویژگی‌ها منفی هستند، برخی کودکان با اتیسم بعضی ویژگی‌های مثبت و به همان اندازه غیر منتظره، را نشان می‌دهند برای مثال، تیروش و کنبی (1993) کودکان با اتیسم که مشکل خود زیاده خوانی دارند حداقل یک انحراف معیار بیشتر از سطح طبیعی خواندن در سطح هوشبهر کلامی مشخص شده است . یک راهبرد مداخله امیدوار کننده برای کودکان و بزرگسالان با اتیسم خودمدیریتی است که فنون گوناگونی را برای کمک به خود کنترلی به کار می‌گیرد (فراگیر سازی) اگر چه خود مدیریتی کامل برای بسیاری از دانش‌آموزان با اتیسم ممکن نیست، بیشتر آنها می‌توانند در این زمینه برای بهبود مهارت‌هایشان آموزش ببینند (آلبر تروتراتمن، 1995؛ کوگل و همکاران 1992)
متن کامل [DOCX 12 kb]   (7 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: 1398/11/17 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.