، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2523 مشاهده)
ارایه قالبهای اولیه صورت مسئله در ابتدای برنامه درسی از مسئله های ساده و ابتدایی تک مرحله ای و ارایه تدریجی ساختارهای نوشتاری ریاضی، حس تهدیدی را که بسیاری از دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری وقتی با این مسایل به شکل چند جملهای یا پاراگراف مواجه میشوند را حذف میکند. به علاوه استفاده از وسایل کمک آموزشی دستی و تصاویر که عموما قسمتی از آموزش عملیات اولیه ریاضی هستند ملموس بوده و برای دانش آموز دارای ناتوانی یادگیری در برقراری ارتباط بین محاسبه و صورت مسئله سودمند است. دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری از توضیح مستقیم درخصوص قالب های عبارتی که نوع عملیات مورد نیاز برای حل صورت مسئله را نشان میدهند، سود می برند. علاوه بر حل مسئله، فعالیت هایی که کودکان را تشویق میکند خودشان صورت مسئله طرح کنند، نیازمند آن است که کودکان زبانی ( واژگان و ساختاری) را با معنای مناسب برای بیان تجربههای واقعی ریاضی انتخاب کنند. * برای دانش آموز سیاهه ای از مراحلی که در حل صورت مسئله ریاضی باید دنبال کند، فراهم کنید( چه پرسیده شود، از چه عملیاتی استفاده شود) . * دانش آموز را ملزم کنید که صورت مسئله ریاضی را با استفاده از وسایل کمک آموزشی دستی حل کند. * دانش آموز را ملزم کنید برای آموزش مفاهیمی از ریاضی که در آنها مسلط است به عنوان معلم سرخانه همسالی دیگر عمل کند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/17 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول