جلد 7، شماره 50 و 51 - ( 12-1384 )                   شماره 50 و 51 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available401. J Except Educ 2006; 7 (50 and 51)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1892-fa.html
حسین پور محمدحسن. توانایی قصه گویی کودکان با نشانگان آسپرگر یا در خودمانده دریچه ای به سوی تخیل (3تا 10-1-50تا 51- 1384). تعلیم و تربیت استثنایی. 1384; 7 (50 و 51)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1892-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2182 مشاهده)
مطالعه‌ حاضر در صدد آن بوده که با استفاده از روش قصه‌گویی کاملا آزاد به بررسی این سؤال بپردازد که آیا داستان‌های کودکان مبتلا به درخودماندگی یا نشانگان آسپرگر (AS) نسبت به کودکان دیگر رویدادهای تخیلی کمتری را در بر دارد؟ روش : در حالت اول به کودکان موضوعی تخیلی ارایه شد و از آنان خواسته شد یک داستان بسازند.حالت دوم بحث پژوهش به این موضوع پرداخته است که آیا در تکلیف قصه‌گویی خودجوش، کودکان درخودمانده یا دارای نشانگان آسپرگر داستان‌های دارای تخیل کمتری تولید می‌کنند؟ همانطور که پیش بینی می‌شد در مورد طول داستان یا تعداد مکث‌ها در پیش آزمون هیچ تفاوت گروهی به دست نیامد. تخیل کودکان درخودمانده در هر دو حالت آسیب دیده‌ بود و در داستان‌های واقعی (حالت دوم) کودکان آسپرگر عناصر تخیلی کمتری تولید کردند. گفته شد گروه کودکان عادی در حالت دوم نسبت به حالت اول از تخیل بیشتری استفاده کرده، این موضوع پیش‌بینی نشده بود و می‌تواند نتیجه آشنا شدن بیشتر آنان با آزمون و در حالت دوم باشد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (13 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: 1398/11/17 | پذیرش: 1398/11/26 | انتشار: 1398/11/26 | انتشار الکترونیک: 1398/11/26

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.