، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (۳۲۶۱ مشاهده)
بنابراین آموزش و پرورش فراگیر نگاهی فراتر از کلاس و مدرسه داشته و توجه ویژهای به تعامل طبیعی کودک با همسالانش معلمان مدارس مهمترین عامل شکلدهی فعالیتهای آموزشی هستند آنها ارتباط بسیار نزدیکی با دانشآموزان دارند. آموزش فراگیر چگونه تحقق مییابد؟ این سئوال مطرح میگردد چگونه بخواهیم مدرسه را آماده ساخت تا طیف وسیع دانشآموزان را پوشش دهد و در عین حال کیفیت آموزش را نیز بهبود بخشد؟ عدهای بر این باورند چناچه بخواهیم مدرسه را برای پذیرش دانشآموزان با نیازهای ویژه آماده کنیم لازم است تا برنامههای درسی و فعالیتهای آموزشی را کاهش داده و ساده نماییم که این امر در نهایت به کاهش سطح کیفی عملکرد مدرسه منجر میشود و چناچه بخواهیم کیفیت آموزشی را افزایش دهیم،لازم است تا ضمن افزایش حجم مطلوب و استفاده از منابع تکمیلی،رقابت نزدیکی را بین دانشآموزان ایجاد نماییم که این امر هم منتج به حذف دانشآموزان ضعیف و مشکلدار خواهد شد. در دیدگاه سنتی آموزش و پرورش این باور وجود داشت که مشکلات دانشآموزان ناشی از محدودیتها، محرومیتها یا ناتوانیهای خود آنها است و بنابراین برای بهبود وضعیت آنان سعی میکردند تا علت و مشکل عدم یادگیری را تنها در شخص دانشآموز پیدا نموده و نسبت به رفع آن اقدام نمایند. متخصصان و مشاوران یونسکو(به نقل از سعیدی،1383) بیان میدارند آموزش و پرورش فراگیر از طریق یافتن راهحلهای توانمندسازی مدارس برای ارائه خدمات به تمامی کودکان در جامعه محلی خودشان برنامه آموزش برای همه را سرلوحه کار خود قرار داده است.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
تلفیقی فراگیر دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول