جلد 4، شماره 58 - ( 7-1385 )                   شماره 58 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available360. J Except Educ 2006; 4 (58)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1851-fa.html
علیزاده حمید، بشیری مژگان. صد و یک اصل انضباطی مثبت (21تا 27-3-58- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 4 (58)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1851-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2175 مشاهده)
اصل حفظ خوبی:وقتی کودک یک رفتار خوب از خودش‌ نشان می‌دهد که بابت غرور و سرافرازی شما می‌شود،حتما از او تعریف و تمجید کنید،تشکر کرده و به او توجه نشان دهید. اصل اعتماد:اجازه بدهید(این امکان را فراهم کنید) کودک در بیشتر موارد بداند شما به او اعتماد دارید و قبول‌ دارید کله او کار می‌کند و به قضاوتش اعتماد دارید. اگر کودک بداند شما تماشا می‌کنید و در آن مورد کاری انجام نمی‌دهید،معمولا اثر بدی دارد،ممکن‌ است حتی یک اشاره دست کافی باشد یا یک‌''''نگاه‌‘‘که می‌تواند معنی‌''''توقف‌‘‘کار را داشته باشد. می‌توانید از یک کلمه رمز مانند ''''چراغ قرمز‘‘که همیشه به معنی‌''''توقف فوری‌‘‘است استفاده‌ کنید!شما حتی ممکن است مجبور شوید به سمت کودک رفته، دستش را گرفته و او را به جای دیگری ببرید. به فرزندتان یاد بدهید با قلدرها بلند صحبت کند(حرف‌ بزند):به کودکان اختیار بدهید نقش بازی کرده و اجازه دهید در نقششان با قلدرها حرف بزنند(اگر ضروری است). داستان بسازید:داستانی برای کودک بسازید،از اسم‌ افراد دیگر استفاده کنید،اما اتفاقی را توضیح بدهید که برای‌ کودکی که کوتاهی کرده است رخ داده و از او بخواهید که بگوید کودک داستان،چه‌کار اشتباهی انجام داده و چه‌کار متفاوتی را در آینده باید انجام دهد. به نتایج فکر کنید:قصد شما چیست؟سعی دارید به‌ چه نتیجه‌ای برسید؟سعی می‌کنید به کودک کمک کنید یا به حال‌ خود رهایش می‌کنید؟اگر قصدتان این است که به کودک‌ چیزهایی بیاموزید که در آینده برای کمک به خودش استفاده‌ کند،پس اجازه ندهید که هیجانات و اهداف شخصی شما،راه را سد کند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.