جلد 7، شماره 61 - ( 10-1385 )                   شماره 61 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available335. J Except Educ 2006; 7 (61)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1826-fa.html
ابوالمعالی دامغانی فاطمه سوسن. بررسی اضطراب امتحان در دانش آموزان استثنایی (53تا 58-6-61- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 7 (61)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1826-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2495 مشاهده)
اغلب دانش آموزان تحت پوشش برنامه‌های آموزش ویژه در گذشته با ناکامی‌های تحصیلی مواجه شده اند که این امر ممکن است سبب شود توانایی‌های خود را زیر سؤال ببرند. مضمون سوم نشانگر این بود که برخی دانش آموزان در کلاس آموزش همگانی بر اهمیت درس خواندن برای امتحانات واقف هستند، اما فاقد مهارت‌های مناسب برای مطالعه و موفقیت در آزمون می‌باشند. سی و چهار دانش‌آموز از چهل دانش‌آموز تحت بررسی اعلام کردند به مهارت‌های مطالعه‌ی کارآمد نظیر راهنمای مطالعه، مرور مطالب توسط آموزگار و نمونه سؤالهای امتحانی نیاز دارند:  اگر برای امتحان آمادگی داشته باشید، ممکن است بیشتر مضطرب شوید. نکته‌ای که در حین فرآیند مصاحبه روشن شد این بود که دانش‌آموزانی که بخش اعظم تحصیلات خویش را در محیط واجد آموزش عادی سپری می‌کنند، به موفقیت علمی و آمادگی برای امتحان اهمیت می دهند. یافته های ثانویه با استفاده از اطلاعات بدست آمده از این تحقیق می‌توان گفت آموزگاران باید بر ارزش عملی آمادگی برای امتحان به منظور تقویت درک عمومی از آزمون تاکید کنند (مثل در اختیار قرار دادن نمونه سؤال های امتحانی، راهنمای مطالعه، و مرورهای کلاسی). دانش‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌های یادگیری مدعی شدند اقدا‌م‌های تعدیلی نظیر اختصاص دادن وقت اضافه و در اختیار گذاشتن راهنمای مطالعه، اضطراب امتحان را در آنان کاهش می دهد دانش آموزان خواهان موفقیت تحصیلی بخش اعظم زندگی تحصیلات خویش را در محیط واجد آموزش عادی سپری می‌کردند. نلسن (2000) با این امر موافق بود و پیشنهاد کرد ارزیابی جانشین ممکن است احتمال وجود محدودیت زمانی که سبب افزایش سطح اضطراب در برخی دانش‌آموزان می‌شود را منتفی کند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (3 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.