، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2252 مشاهده)
در قانون عمومی 142-94 ناتوانی یادگیری به معنای وجود اختلالی در یک یا چند فرآیند روانشناختی پایه بوده که به فهم یا استفاده از زبان نوشتاری و یا گفتاری مربوط میشود و میتواند به شکل عدم توانایی کامل در گوشکردن ، فکرکردن ، صحبتکردن ، خواندن ، نوشتن و هجیکردن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود. خوشبختانه این عملکردها در بیشتر کودکان به اندازه کافی تحول مییابند و فقط زمانی که این عملکردها فوقالعاده مختل شدهاند و فرد نمیتواند از طریق سایر عملکردها کمکاری آنها را جبران کند ، در زمینه یادگیری خواندن ، نوشتن ، هجی کردن و یا محاسبه کردن مشکل خواهد داشت. طبقه بندی دیگر از اختلالهای یادگیری اختلال در خواندن و هجی کردن مشکلات خواندن از اساسیترین مشکلاتی است که کودکان با نارساییهای ویژه یادگیری با آن مواجه هستند زیرا کودکی که نمیتواند بخواند شانس کمتری برای موفقیت در مدرسه دارد. کودکانی که یک یا چند نشانه زیر را دارند به عنوان کودکان نارساخوان یا ناتوان در یادگیری معرفی میشوند: -واژگونسازی حروف و کلمات هنگام خواندن و نوشتن - ناتوانی در تکرار آنچه به آنها گفته شده است - بدخطی و ناتوانی در کپی و ضعف در نقاشی - واژگون سازی حروف و کلمات در املا که به صورت زبانی ادا شوند - مشکل در درک دستورهای گفتاری و نوشتاری و تشخیص راست و چپ - مشکل در فهمیدن و به خاطر آوردن آنچه به آنها گفته شده است - مشکل در فهمیدن و یا به خاطرآوردن آنچه اندکی پیش خواندهاند.
نوع مطالعه:
مروری |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول