جلد 7، شماره 61 - ( 10-1385 )                   شماره 61 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available330. J Except Educ 2006; 7 (61)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1821-fa.html
خوش اندام محمد، هارون رشیدی همایون. مقایسه راهبردهای فراشناختی دانش آموزان عادی و نارساخوان پایه های دوم، سوم و چهارم ابتدایی شهر زنجان (3تا 11-1-61- 1385). تعلیم و تربیت استثنایی. 1385; 7 (61)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1821-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2323 مشاهده)
از آنجایی که اختلال در خواندن در مقایسه با سایر اختلال‌های یادگیری درصد بالاتری به خود اختصاص می دهد همواره در کلینیک های اختلال یادگیری مراکز آموزشی این سؤال مطرح است که با چه روش یا روش‌هایی می‌توان در جهت آموزش و اصلاح و بهبودی و کاهش میزان اشکالات خواندن این قبیل دانشآموزان اقدام نمود؟ رویکردهای متعددی برای جبران مشکلات مربوط به مهارت‌های تحصیلی ابداع شده اند.  یافته‌های به دست آمده به وضوح نشان می‌دهد که در تمامی پایه‌های مورد مطالعه دانش‌آموزان نارساخوان در مقایسه با دانش‌آموزان عادی از راهبردهای فراشناختی اندکی استفاده می‌کنند و عملکرد گروه نارساخوان به طور چشمگیری پایین‌تر از دانش‌آموزان بهنجار است (پایه‌های سوم و چهارم ; و پایه دوم ). یافته‌های پژوهش حاضر نقش مهمی که نظریه های یادگیری به فراشناخت استناد می دهند را مورد حمایت قرار می دهد و با نتایج حاصل از مطالعات متعددی که راهبردهای شناختی و فراشناختی دانشآموزان بهنجار و ناتوان یادگیری را مورد مقایسه قرار داده اند ، همخوانی دارد . میزان استفاده از راهبردهای فراشناختی با پایه های تحصیلی دانش آموزان نارساخوان رابطه دارد ولش و همکاران ( 1990 ) مدعی هستند که رشد بخش فرونتال مغز مسوول اصلی تفاوت‌های سنی در کارکردهای اجرایی است.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (11 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.