1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2323 مشاهده)
از آنجایی که اختلال در خواندن در مقایسه با سایر اختلالهای یادگیری درصد بالاتری به خود اختصاص می دهد همواره در کلینیک های اختلال یادگیری مراکز آموزشی این سؤال مطرح است که با چه روش یا روشهایی میتوان در جهت آموزش و اصلاح و بهبودی و کاهش میزان اشکالات خواندن این قبیل دانشآموزان اقدام نمود؟ رویکردهای متعددی برای جبران مشکلات مربوط به مهارتهای تحصیلی ابداع شده اند. یافتههای به دست آمده به وضوح نشان میدهد که در تمامی پایههای مورد مطالعه دانشآموزان نارساخوان در مقایسه با دانشآموزان عادی از راهبردهای فراشناختی اندکی استفاده میکنند و عملکرد گروه نارساخوان به طور چشمگیری پایینتر از دانشآموزان بهنجار است (پایههای سوم و چهارم ; و پایه دوم ). یافتههای پژوهش حاضر نقش مهمی که نظریه های یادگیری به فراشناخت استناد می دهند را مورد حمایت قرار می دهد و با نتایج حاصل از مطالعات متعددی که راهبردهای شناختی و فراشناختی دانشآموزان بهنجار و ناتوان یادگیری را مورد مقایسه قرار داده اند ، همخوانی دارد . میزان استفاده از راهبردهای فراشناختی با پایه های تحصیلی دانش آموزان نارساخوان رابطه دارد ولش و همکاران ( 1990 ) مدعی هستند که رشد بخش فرونتال مغز مسوول اصلی تفاوتهای سنی در کارکردهای اجرایی است.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27
ارسال پیام به نویسنده مسئول