جلد 1، شماره 64 و 65 - ( 2-1386 )                   شماره 64 و 65 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available326. J Except Educ 2007; 1 (64 and 65)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1817-fa.html
جعفری جاهد محمد. آشنایی با خاموشی انتخابی (50تا 53-4-64 تا 65- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 1 (64 و 65)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1817-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3524 مشاهده)
(فرهنگ کودکان استثنائی) اختلال خاموشی انتخابی قبل از پنج سالگی‌ اتفاق می‌افتد و اولین علایم هشداردهنده آن‌ زمانی آشکار می‌شود که کودک در مدرسه است. معمولا کودکان هرچند اختلال‌ ارتباطی مرتبط دیده می‌شود(مانند:مشکلات‌ تولید،اختلال‌های زبانی،بیانی و درکی)و اما خاموشی انتخابی مشکلات زبانی و یا گفتاری ندارند،مشکلات ارتباطی علت اصلی این‌ اختلال نیست. ناتوانی مستمر گفتار در موقعیت‌های خاص اجتماعی،علامت‌ ویژه اینکودکان است اگرچه روان درمانی انفرادی،بازی درمانی، روان‌کاوی و خانواده درمانی برای کودک موتیسم‌ توصیه می‌شود،ولی هیچ سابقه تاریخی دال بر وجود روش‌های درمانی مناسب،معتبر و قابل‌قبول‌ یافت نمی‌شود. آیا بدون درمان بهبودی دارد؟ خطرهای نسبی و عوارض جانبی درمان‌های‌ مختلف چه هستند؟آیا کودک و خانواده به‌ رفتارشناختی ماهر و روان‌پزشک کودک دسترسی‌ دارد؟احساس خانواده و کودک در مورد درمان‌ چیست؟ برای کودکانی که کمتر از 4-3 ماه در مدرسه هستند،درمان توصیه نمی‌شود مگر این‌که مشکلات خاصی علاوه بر خاموشی‌ انتخابی و خجالتی بودن داشته باشند.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (50 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشاوره و مددكاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.