جلد 2، شماره 66 - ( 3-1386 )                   شماره 66 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available316. J Except Educ 2007; 2 (66)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1807-fa.html
دیبائیان شهرزاد. اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی در میان نوجوانان (مروری بر تشخیص نشانگان. درمان و تلویحات کاربردی) (46تا 62-3-66- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 2 (66)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1807-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2309 مشاهده)
نارسایی های شناختی افزون بر موارد فوق کودکان و نوجوانان دارای درجه‌های خفیفی یا متوسطی از کمتوانی ذهنی به عنوان نمونه ممکن است از نشانگان رفتاری همساز با تشخیص اختلال برخوردار باشند و به تدابیر پزشکی و درمان های اعمال شده در مورد این اختلال پاسخ دهند. این حمایت ها عبارت‌اند از : 1) خط مشیها و منابع جامعه ( نظیر مدارس)  2 ) نظام‌ها و ساختارهای مراقبت بهداشتی ( نظیر بیمه سلامتی ) 3 ) نظام‌های اطلاعاتی بالینی ( نظیر بازبینی اجتماعی بهداشت عمومی) 4 ) حمایت از تصمیم به طور مثال کاربرد سرفصل‌های راهنمای مبتنی بر شواهدی نظیر آکادمی آمریکایی پزشکی کودکان دارای اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی خطوط راهنمای سنجش و درمان 5) طراحی نظام انتقالی به طور مثال مداخله‌های طراحی شده به وسیله یک گروه حرفه‌ای دارای چند تخصص هماهنگ شده 6) حمایت از اقدام های مدیریت بر خود و مدیریت خانوادگی براساس این اقدام حمایتی، خانواده ها و کسانی که باید تدابیر مداخله ای را اجرا نمایند و چنین افرادی باید برای انجام این درمان ها از تحصیلات کافی برخوردار باشند. اگرچه گزارش‌های پیشین نشان می‌دهد که آموزش خانواده درمانی برای نوجوانان دارای نارسایی توجه / بیش فعالی و خانواده‌های آنان به میزانی که برای کودکان دارای این اختلال مؤثر نبوده‌اند این مداخله‌ها می‌توانند برای برخی والدین یاری دهنده باشند و باید در مورد خانواده‌هایی که درماندگی قابل توجهی را نشان داده اند مورد توجه قرار گیرد.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (8 دریافت)    
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اختلالات رفتاري
دریافت: 1398/11/16 | پذیرش: 1398/11/27 | انتشار: 1398/11/27 | انتشار الکترونیک: 1398/11/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.