1.بین نحوه ی گذران اوقات فراغت نوجوانان دختر و پسر
کم توان ذهنی مدارس حرفه آموزی شهرستان همدان تفاوت وجود دارد . 2. بین میزان تحصیلات والدین و نحوهی گذران اوقات فراغت نوجوانان دختر و پسر
کم توان ذهنی مدارس حرفه آموزی شهرستان همدان رابطه وجود دارد . 3. بین وضعیت اقتصادی خانواده و نحوهی گذران اوقات فراغت نوجوانان دختر و پسر
کم توان ذهنی مدارس حرفه آموزی شهرستان همدان رابطه وجود دارد . در پژوهش حاضر رابطه ی بین میزان تحصیلات والدین و نحوه ی گذران اوقات فراغت نوجوانان دختر و پسر
کم توان ذهنی مورد تأیید قرار گرفت. هر چند این پژوهش نشان داد که بین وضعیت اقتصادی خانواده و نحوه ی گذران اوقات فراغت نوجوانان
کم توان ذهنی رابطه وجود ندارد. هورتون و همکاران در پژوهشی با نام ; مقایسه ی فعالیت های تفریحی در اوقات فراغت بزرگسالان
کم توان ذهنی و عادی; در سال 1994 نشان دادند، هر دو گروه تمایلات مشابهی برای اوقات فراغت و فعالیتهای تفریحی داشتند و دو سوم از فعالیتهای انتخاب شده توسط افراد
کم توان ذهنی، با توانایی شناختی آنها ارتباط مستقیمی نداشت. در این مطالعه متخصصان به شرکت فعال و درگیر شدن افراد
کم توان ذهنی درفعالیت های اوقات فراغت و همکاری بین خانه، مدرسه و انجمن برای موفقیت برنامهها تأکید کردند. از جمله نتایج پژوهش این است که بیش از 50 درصد نوجوانان دختر و پسر
کم توان ذهنی اولویت اول خود را در اوقات فراغت، مسافرت و اردو مطرح کردند.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
كم توان ذهني دریافت: 1398/11/9 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول