، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (3194 مشاهده)
حافظه کوتاه مدت کلامی ، نامیدن سریع و یادگیری جفتهای متداعی بینایی - کلامی را ارزیابی میکنندنسبت به آزمونهایی که پردازش واجی را به طور واضح ارزیابی میکنند (مانند آزمونهای آگاهی های واجی و رمزگشایی واجی حرف – صدا) مشکل های خواندن مرتبط با نارساخوانی نیز در نظام های خطی واضحی مانند آلمانی و ایتالیایی یاد میگیرند سخت شناسایی میشود. به هر حال بیش از نیمی از کودکان نارساخوان ناتوانی هایی در سه حوزهی شناختی یا بیشتر (پردازش بینایی، پردازش واجی و نامیدن سریع) نشان دادند و ارتباط چشمگیری بین تعداد ناتوانی های شناختی و میزان آسیب در خواندن و هجی کردن وجود دارد. در انگلیسی برای تشخیص نارساخوانی به اختلاف اساسی بین صحت خواندن و سن (یا در بعضی موارد هوشبهر) پرداخته می شود ولی در نظامهای نوشتاری روشن و واضح که در آنها سطح صحت خواندن معمولا بالاست، ملاک مشابهی را نمی توان استفاده کرد (پالسو، 2001).
نوع مطالعه:
ترجمه (پایان پذیرفته است) |
موضوع مقاله:
مشکلات يادگيري دریافت: 1398/11/9 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول