جلد 5، شماره 70 و 71 - ( 8-1386 )                   شماره 70 و 71 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available282. J Except Educ 2007; 5 (70 and 71)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1772-fa.html
عزیزیان مرضیه. نارساخوانی در زبان های مختلف (30تا 32-4-70 تا 71- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 5 (70 و 71)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1772-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2758 مشاهده)
حافظه کوتاه مدت کلامی ، نامیدن سریع و یادگیری جفت‌های متداعی بینایی - کلامی را ارزیابی می‌کنندنسبت به آزمون‌هایی که پردازش واجی را به طور واضح ارزیابی میکنند (مانند آزمونهای آگاهی های واجی و رمزگشایی واجی حرف – صدا) مشکل های خواندن مرتبط با نارساخوانی نیز در نظام های خطی واضحی مانند آلمانی و ایتالیایی یاد می‌گیرند سخت شناسایی می‌شود. به هر حال بیش از نیمی از کودکان نارساخوان ناتوانی هایی در سه حوزه‌ی شناختی یا بیشتر (پردازش بینایی، پردازش واجی و نامیدن سریع) نشان دادند و ارتباط چشمگیری بین تعداد ناتوانی های شناختی و میزان آسیب در خواندن و هجی کردن وجود دارد. در انگلیسی برای تشخیص نارساخوانی به اختلاف اساسی بین صحت خواندن و سن (یا در بعضی موارد هوشبهر) پرداخته می شود ولی در نظام‌های نوشتاری روشن و واضح که در آنها سطح صحت خواندن معمولا بالاست، ملاک مشابهی را نمی توان استفاده کرد (پالسو، 2001).
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: مشکلات يادگيري
دریافت: 1398/11/9 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12 | انتشار الکترونیک: 1398/11/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.