1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده: (2723 مشاهده)
در این پژوهش، وجود تفاوت معنیدار در نتایج آزمون اجرای حرکتهای پایهای ترومبلی در دو گروه تجربی و آزمایش، میتواند با این نظریه همخوانی داشته باشد که رشد حرکتی سرکوب شده کودک مبتلا به اختلال های رشدی، در هر صورت (شرایط تمرینی پایگاهی و خانگی)، در پی جبران فقر حرکتی ناشی از فرصت هایی بوده که قبلا برایش فراهم نشده است. علاوه بر این، امروزه بسیاری از متخصصان معتقدند: رشد مهارتهای خود یاری بعنوان یکی از مهمترین عناصر انطباق اجتماعی کودک مبتلا به فلج مغزی، از مواردی است که در برنامه ریزی فعالیتهای بدنی، حتما باید به آن توجه شود تجزیه و تحلیلآماری دادههای دینامومتری پنجههای دست راست و چپ کودکان گروههای تجربی و کنترل این پژوهش، بر وجود تفاوت معنادار در هر دو دست آزمودنیهای دو گروه، تحت تاثیر برنامههای پایگاهی برای گروه کنترل و برنامههای خانگی برای گروه تجربی دلالت داشت.
نوع مطالعه:
اصیل پژوهشی |
موضوع مقاله:
جسمي - حركتي دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/6 | انتشار: 1398/11/6 | انتشار الکترونیک: 1398/11/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول