جلد 8، شماره 74 - ( 11-1386 )                   شماره 74 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available248. J Except Educ 2008; 8 (74)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1735-fa.html
ابراهیمی امیرعباس. آموزش گفتار به کودکان آسیب دیده ی شنوایی (37تا 50-6-74- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 8 (74)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1735-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (2694 مشاهده)
هدف این مقاله ارایه ی دیدگاه کلی پیرامون عقب ماندگی ذهنی، مسایل جنسی ، چالش‌ها و مشکلات خاص آن به صورت مروری است. در بخش نخست با در نظر گرفتن سیری گذرا بر تعاریف هوش، رابطه ی هوش و رفتارهای جنسی به عنوان مقدمه مطرح شده است. در بخش دوم ویژگی‌های مختلف کودکان عقب ماندهی ذهنی با تأکید بر ویژگی های سازگاری اجتماعی، ملاک‌های تشخیصی عقب ماندگی ذهنی، و چگونگی رفتارهای جنسی هر دسته مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش سوم نیز تحول جنسی عقب ماندگان ذهنی در مقایسه با افراد عادی در مراحل مختلف کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی و نیز نیازها و تمایل‌های جنسی آنها مورد بحث قرار گرفته است. در بخش چهارم به مشکلات جنسی شایع و مرتبط با عقب ماندگی ذهنی با تأکید بر سوء استفادهی جنسی پرداخته شده است.
     
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: آسیب دیده شنوایی
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/5 | انتشار الکترونیک: 1398/11/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.