جلد 8، شماره 74 - ( 11-1386 )                   شماره 74 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

.. Not Available246. J Except Educ 2008; 8 (74)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1733-fa.html
شجاعی رویا. در خودماندگی چیست؟ (20تا 26-4-74- 1386). تعلیم و تربیت استثنایی. 1386; 8 (74)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1733-fa.html


، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3262 مشاهده)
عزت نفس تنها یک مؤلفه از خودپنداره ی کودک است. اگرچه توجه زیادی به برنامه‌های افزایش عزت نفس می‌شود و راهبردهای فراوانی طراحی می شود تا عزت نفس کودک تقویت گردد، مؤلفه های دیگر خودپنداره ، خودانگاره و خود آرمانی که بخش های اصلی و مهمی هستند و در این فرایند نقش مهمی را ایفا می کنند، فراموش می‌شوند. از آنجایی که در دانش‌آموزان کم‌توان‌ذهنی به دلیل شکست های مکرر، احساس خود ارزشمندی کاهش می یابد، برای افزایش عزت نفس باید اقدام جدی صورت گیرد و در راستای تحقق این هدف باید به تمام مؤلفه‌های خودپنداره توجه نمود. هدف از برنامه ی افزایش عزت نفس در کودکان کم توان ذهنی، ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در برابر رفتار خود ، افزایش روز به روز این توانایی ، احترام گذاشتن به نیازهای دیگران و رشد هرچه بیشتر حس ارزشمندی در خود است .
     
نوع مطالعه: ترجمه (پایان پذیرفته است) | موضوع مقاله: اتيسم
دریافت: 1398/11/2 | پذیرش: 1398/11/5 | انتشار: 1398/11/5 | انتشار الکترونیک: 1398/11/5

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.